donderdag 19 april 2012

Weer 1tje af kunnen strepen

Gisteren heb ik weer een chemo gehad, de 3e, de eerste deel van kuur 2.

Voordat ik de kuur krijg moet ik eerst bloed laten prikken en bij de arts komen. Dit doen ze om zo te kijken hoe jouw bloedwaardes zijn en om te bespreken hoe het de vorige keer is vergaan. Mocht je nou nog niet hersteld zijn van de vorige kuur dan kan het zijn dat ze een keer uitstellen en eerst zorgen dat je bloedwaardes weer beter worden.

Maar gelukkig, mijn bloedwaardes zijn perfect. Toen ik voor het eerst bij haar kwam, was het overduidelijk aan mijn bloed te zien, veels te lage witte bloedcellen, te hoge bloedplaatjes en mijn HB was ook te laag. Dit verergerde ook. Maar de bij de vorige kuur was het al wat opgekrabbeld en gisteren bleek dat alles binnen de normen lag, mijn HB nog iets te laag, maar ook niet schokkend. Voor de rest werken mijn lever en nieren ook goed, want over die bloedwaardes was ze ook zeer tevreden.

Wat dat betreft blijf ik er bij dat ik een sterk lichaam heb die wel wat kan verdragen, is altijd al zo geweest en ik weet ook wanneer ik het rust moet gunnen om weer bij te komen.

Gisteren mocht ik dus weer inpluggen en was het weer zover. Het duurde alleen dit keer heel lang. Ten eerste een miscommunicatie in hoe laat ik moest, was een half uur te vroeg en vervolgens duurde het 1,5 uur voordat de eerste zak er was! Van deze zak liep het infuus ook geregeld vast, waardoor het ipv 40 minuten ruim een uur duurde en uiteindelijk was ik pas na half 7 klaar, toen hadden we er 6 uur op zitten.

Thuisgekomen nog even lekker wat gegeten en daarna onder de dekens gedoken. Vandaag ben ik ook niet veel waard, enorm moe en grieperig gevoel, dus vandaag in het standje rustiger dan ik normaal al doe ;)

1 opmerking:

  1. Hoi Marie-Lupe,
    Goed idee om een blog bij te houden. En erg duidelijk ook.
    Maar....... we blijven bellen ook hoor!!
    Komende tijd veel sterkte.
    Rob en Vera

    BeantwoordenVerwijderen